Paard

Wat is APS therapie

aps1APS staat voor Actie Potentiaal Simulatie. APS Therapie is een revolutionaire therapie die met behulp van het APS apparaat het lichaam stimuleert bij herstel, regeneratie en energie bevordering. Het APS apparaat geeft een microstroom signaal af aan het lichaam om de lichaamseigen actiepotentiaal op te wekken en lichaamsenergie vrij te maken.

De actiepotentiaal is een communicatiesignaal dat voorkomt in de zenuwcel. Telkens als er een een actiepotentiaal opgewekt wordt zal de zenuwcel zijn uitwisselingsprocessen met onder andere natrium en kalium starten.

Hierdoor wordt de cel weer geactiveerd en zullen ook andere cel processen die van belang zijn volgen. Daardoor raakt de zenuwcel weer beter getraind in zijn taak en zal beter presteren en worden lichaamsprikkels/signalen beter doorgegeven. Dit zorgt ervoor dat het lichaam zich gaat herstellen. De klachten worden hierdoor verminderd of zullen helemaal verdwijnen.

Wat doet APS therapie

ATP Adenosinetrifosfaat APS TherapyDoor de prikkeling van de actiepotentiaal treedt er een verbeterde cel-communicatie op waardoor er een toename van energie plaatsvindt in het lichaam en het lichaam  Deze energie komt voort uit de toename van ATP (Adenosinetrifosfaat) die door de behandeling met het APS apparaat met factor 5 tot 8 keer wordt verhoogd.

ATP  is de natuurlijke energiedrager van het lichaam, ook wel de levens- molecule genoemd. ATP is nodig voor het leven. Zonder ATP kan mens en dier niet leven. Deze extra energie (ATP) wordt door het lichaam benut om cellen te laten herstellen en in balans te brengen, waardoor klachten verminderen of  zelfs verdwijnen. Bij verbruik van deze energie zorgt de lichaamseigen pijnstiller adenosine, die in gebonden vorm overblijft, voor extra pijnstilling. Daardoor is APS therapie ook uitermate geschikt voor pijnbestrijding.

De combinatie van pijn bestrijding, ontstekingsremmend,  herstel en energiebevordering maakt APS therapie tot een van de meest succesvolle therapieën.

APS zelf geneest niet maar herstelt het verstoord evenwicht van het immuunsysteem en stimuleert zo indirect het zelfgenezend vermogen en de balans tussen de organen van het lichaam.

Een ander positief effect van APS Therapie is terug te vinden in een versnelde afvoer van afvalstoffen in het lichaam dat ook bijdraagt aan minder pijn en verbeterd de algehele gezondheid.

Doordat er gebruik gemaakt wordt van een unieke vorm van microstroom heeft APS Therapie een sterk doordringbaar vermogen waardoor ook dieper gelegen gebieden in het lichaam goed te bereiken zijn.De activiteit van de cellen neemt toe en zo verminderen de klachten. Hiermee onderscheid APS Therapie zich ten opzichte van veel andere therapievormen.

Hoe werkt APS therapie

Het APS apparaat wordt gebruikt om de actiepotentiaal in het lichaam te stimuleren. Door middel van elektroden wordt het APS signaal overgebracht op het lichaam. De elektroden worden op strategische plaatsen aangebracht om een zo effectief mogelijke behandeling te verkrijgen. Dit APS signaal is pijnloos, comfortabel en geheel veilig voor het lichaam.

APS is uitstekend in te zetten bij, zowel acute blessures als chronische aandoeningen. APS zorgt voor sneller herstel en pijnvermindering!

Als u kiest voor APS therapie voor uw paard, let dan wel op dat de behandeling gedaan wordt met een speciaal daarvoor bestemd APS apparaat. U kunt dit herkennen doordat er EQUI staat vermeldt op het apparaat. En om het beste resultaat te boeken, kunt u  het beste kiezen voor een gediplomeerde APS therapeut. Een gediplomeerde APS therapeut heeft een 1 jarige opleiding op HBO niveau gedaan.

Wanneer kan APS therapie ingezet worden:

• Allerlei pijnklachten (o.a.artrose)
  • Peesblesurres (APS werkt ontstekendremmend en zorgt voor sneller herstel)
  • Bevorderd wondgenezing (zie meer rubriek info filmpjes en foto’s)
  • Chronische ziekte
  • Ontstekingsremmend
  • Auto immuun ziekte
  • Allergieën (o.a. zomer exceem)
  • Oedeem
  • Triggerpoints (spierknopen)
  • Hormonale problemen
  • Acute blessures (sneller herstel)
  • Depressieve klachten (niet lekker in zijn vel)
  • Herstel na zware trainings tijd (meerdere dagen concours)
  • Enz

Staat de klacht waar je jouw paard last van heeft er niet bij, neem dan contact via het contactformulier op de website. Ik zal je dan laten weten of APS therapie iets kan betekenen voor je paard.

Effecten APS therapie:

• Verhoogd het ATP   (adenosinetrifosfaat) 500% – 800%.
  • Stimuleert het lichaam tot zelf herstel.
  • Verlichting van de pijn.
  • Remming van ontstekingen.
  • Sneller herstel na blessures (o.a. peesblessure en wondgenezing).
  • Bevordering van energie.
  • Verbetering van de afvoer van afvalstoffen.
  • Heft blokkades op.
  • Brengt neurotransmitters in balans.
  • Verhoging van de weerstand.
  • Verbetering doorbloeding.
  • Versterking van het immuunsysteem.
  • Ontspanning van de spieren.

foto onstekingen

Er is duidelijk op deze thermofoto te zien dat er hotspots zijn. Deze hotspots zijn plaatsen waar de ontstekingen zitten en dus ook de pijn. In deze situatie zijn de elektroden aangebracht en wordt de behandeling uitgevoerd.

Na 5 minuten behandelen zien we duidelijk vermindering. Na tien minuten is te zien, dat de hotspots bijna zijn verdwenen en het lichaam de probleemstoffen heeft afgevoerd.

Bij peesblessures, maar ook bij wonden, mok, artrose, spierproblemen enz wordt vaak lasertherapie ingezet. APS therapie verhoogd net zoals bij lasertherapie de ATP. Dit zorgt voor een verbetering van de doorbloeding zodat er zich lokaal een hele reeks aan processen starten, die gunstig zijn voor het herstel o.a. toename van zuurstofaanvoer, beter afvoeren van afvalstoffen, afname van zwelling, verbetering van de lymfestroom en productie van endorfines, ook wel de lichaamseigen pijnstiller genoemd. APS therapie kan heel breed worden ingezet, zodat er een groot deel van het lichaam in 1 behandeling kan worden behandeld. Het verschil tussen APS therapie en lasertherapie is dat het APS apparaat geeft een microstroom signaal af aan het lichaam om de lichaamseigen actiepotentiaal op te wekken en lichaamsenergie (ATP) vrij te maken. En laser therapie is een lichtversterking door gestimuleerde uitzending van straling, daardoor wordt er een proces in gang gezet wat fotobiostimulatie wordt genoemd. Het gevolg is een verhoogde energie (ATP) productie, wat ook bij APS therapie gebeurd.

Drachtige merries behandelen ik niet, doordat er te weinig onderzoek is gedaan, wat voor invloed APS therapie heeft op de foetus.

APS therapie mensen